Veelgestelde vragen

  • Halve marathon (KNAU-gecertificeerd)
  • 10 kilometer prestatieloop
  • 5 kilometer prestatieloop
  • Kidsrun (620 & 1860 meter in Berkel, 675 & 2025 meter in Pijnacker)

Het dagprogramma van zondag 3 september 2017 (onder voorbehoud):

Pijnacker:

  • 10:00 uur – start ophalen startnummers
  • 11:40 uur – kinderen verzamelen op Raadhuisplein voor warming-up KidsRun
  • 12:00 uur – start 600 meter mini-Kidsrun (4 t/m 7 jaar)
  • 12:15 uur – start 2 kilometer Kidsrun (8 t/m 15 jaar)
  • 12:35 uur – prijsuitreiking Kidsruns
  • 12:50 uur – warming-up lopers halve marathon in startvak
  • 13:00 uur – start halve marathon
  • 13:25 uur – warming-up lopers 10 kilometer prestatieloop in startvak
  • 13:35 uur – start 10 kilometer prestatieloop
  • 13:45 uur – warming-up lopers 5 kilometer in startvak
  • 13:55 uur – start 5 kilometer
  • 14:05 uur tot 14:15 uur – 1e finishers alle afstanden
  • 15:45 – laatste finisher halve marathon

Berkel & Rodenrijs:

  • 10:00 uur – start ophalen startnummers
  • 11:40 uur – kinderen verzamelen voor warming-up KidsRun in startvak
  • 12:00 uur – start 600 meter mini-Kidsrun (4 t/m 7 jaar)
  • 12:15 uur – start 1,8 kilometer Kidsrun (8 t/m 15 jaar)
  • 12:50 uur – prijsuitreiking Kidsruns
  • 13:20 uur – 14:05 uur – doorkomst lopers halve marathon

Bergschenhoek:

  • 13:35 uur – 14:35 uur – doorkomst lopers halve marathon

Voorinschrijven kan tot en met zaterdag 26 augustus 2017.

Na-inschrijving kan op zowel zaterdag 2 september (van 10:00 uur tot 14:00 uur) als op zondag 3 september (van 10:00 uur tot één uur voor de start van de afzonderlijke onderdelen). Deze na-inschrijving vindt plaats in het CJMV-gebouw aan de Kerkweg 24 te Pijnacker (deze locatie is op nog geen 50 meter van de start). Bij de na-inschrijving kan gepind worden.

De na-inschrijving in Berkel, specifiek voor de Kidsruns, is enkel op zondag 3 september vanaf 10.00 uur tot vlak voor de start (12.00 uur) in Bar Café ’t Vierkantje aan de Kerkstraat 3.

Startnummers zijn af te halen op vertoon van de bevestigingsemail op zaterdag 2 en zondag 3 september in het wedstrijdsecretariaat in het CJMV gebouw aan de Kerkweg 24 te Pijnacker. Zaterdag 2 september van 10.00 uur tot 14.00 uur en zondag 3 september van 10.00 uur tot 1 uur voor start.

Het secretariaat (geopend op zaterdag 2 september van 10.00 uur tot 14.00 uur en op zondag 3 september van 10.00 uur tot 1 uur voor start) bevindt zich in het CMJV-gebouw aan de Kerkweg 24 te Pijnacker. Dit is op nog geen 50 meter van de startlocatie.

De looproute vanaf Metrohalte Pijnacker Centrum:

Wij adviseren iedereen vanwege de drukte met de fiets, te voet of met het openbaar vervoer te komen. De RandstadRail-halte Pijnacker Centrum ligt op circa 500 meter van start/finish.

Er is mogelijkheid voor parkeren in de parkeergarage van winkelcentrum Ackershof, ingang Oostlaan te Pijnacker.

Iedere deelnemer krijgt een medaille.

Alle bedrijventeams en sponsorlopers worden via hun bedrijf op de hoogte gesteld. De ontvangst van de bedrijventeams en sponsorlopers vindt plaats in Restaurant Het Witte Huis op het Raadhuisplein in Pijnacker. Hier liggen de startnummers voor het team klaar (startnummers worden per team, dus niet per persoon, afgegeven).

Net als vorig jaar is ook in 2017 weer een functioneel runningshirt te koop. Je bestelt het shirt eenvoudigweg mee met je inschrijving (indien de maat nog beschikbaar is). Ben je al ingeschreven en wil je toch nog een shirt bestellen? Mail dan even naar secretariaat@halvemarathonoostland.nl om te controleren of de door jou gewenste maat nog beschikbaar is.

Uiteraard zal het shirt zijn voorzien van een Halve Marathon Oostland-logo op de borst.

Kleedruimtes (voor mannen en vrouwen gescheiden) zijn in de parkeergarage onder Winkelcentrum Ackershof, direct naast start en finish. In deze ruimtes bevinden zich géén douches.

Op de ruimte zal worden toegezien door vrijwilligers, maar het is af te raden kostbaarheden achter te laten.

Bij afmelding voor 1 juli 2017 wordt het reeds geïncasseerde bedrag teruggestort met een aftrek van € 2,50 euro aan administratiekosten.

Een bedrijfsteam bestaat uit minimaal 3 en maximaal 5 lopers/loopsters.

Stuur een bericht naar secretariaat@halvemarathonoostland.nl. Je hoort vervolgens zo snel mogelijk of nabestelling nog mogelijk is.

Direct na inschrijving wordt een automatische bevestigings e-mail verzonden. Heb je die niet ontvangen, neem dan contact op via wedstrijdleiding@halvemarathonoostland.nl.

De incasso van het inschrijfgeld wordt gedaan na een bepaald aantal inschrijvingen. Dat kan dus 1 tot enige weken duren.

De tijdregistratie wordt verzorgd door RaceTimer. De chip daarvoor zit al in je startnummer. Er is een bruto en netto tijdregistratie.

Nee, die is niet bruikbaar. Tijdregistratie gebeurt door de chip in het startnummer.

De uitslag staat snel na het evenement op deze pagina.

Sta je niet in de uitslag? Stuur dan een e-mail met je naam, zelf geklokte tijd en startnummer naar wedstrijdleiding@halvemarathonoostland.nl.

Er zijn 3 EHBO posten:

  • Raadhuisplein, Pijnacker (Start/Finish)
  • Kerksingel, Berkel en Rodenrijs
  • Dorpsstraat, Bergschenhoek

Voor 31 augustus 2017 kan je nummer worden overgezet op een andere naam.

Stuur een e-mail met jouw naam, adresgegevens, geboortedatum, vereniging, lidnummer, e-mail en telefoonnummer aan wedstrijdleiding@halvemarathonoostland.nl Daarna kan het alleen nog bij de helpdesk op zaterdag 2 en zondag 3 september. In beide gevallen bedragen de administratiekosten € 2,50 per inschrijving.

OnswebVeelgestelde vragen